Traditional based Contemporary dance / A contemporary approach to Egyptian traditional dances

Marie Al Fajr 1Rezodanse is pleased to host, for the second time, a special workshop by French artist Marie Al Fajr, based on a contemporary approach to Egyptian traditional dance techniques. Marie will teach a unique course over 4 sessions of 2 hours, mixing traditional Egyptian dance with contemporary approaches including Body Mind Centering BMC and contemporary dance. The course will take place on Thursday 22 and Friday 23 October, Thursday 29 and Friday 30 October, from 7pm to 9pm. To register to the course, call us on 034835355 as there is a limited number of places available.

Egypt’s dance aesthetics

Dance in Egypt is a vibrant blend of movement, gesture and aesthetics based on a strong tradition paired with rich cultural Arab and African influences.  Egypt’s dance heritage is unique and a special traditional cultural expression. At the same time it is one of the most universal dance languages. Egypt is one of the most abundant sources of inspiration for dancers today.

Characteristics of Egypt’s dance aesthetics are:


 perfect spinal alignment allowing softness and fluidity
› a strong centre that initiates the circular, uninterrupted flow of movement
› intricate rhythmical patterns flow through the entire body
› powerful legworkcomplex footwork and stepping techniques
› strong elements of free improvisation together with the music
› legwork, spinal movement, rhythm and arm gesture form a whole body language
› that expresses emotion in an abstract way

These characteristics contribute to the universal feel of the dance language of Egypt and allow for freedom and liberation of the human body within the constraints of a strong discipline.

Everyone can benefit!!!

The modern and traditional forms of Egyptian dance find more and more followers in the west among young and old, amateurs and professionals.

This dance form is a holistic method to help improve body awareness and posture. It strengthens the whole body – arms, legs and torso. By helping you to breathe more deeply, tensions dissolve and energy can flow more freely along the spine. In many ways, this form of dance has a positive impact on our state of mind, our understanding of other cultures and our life in general. Anyone can do it!

Marie Al Fajr 2

Rezodanse يسر لاستضافة ، للمرة الثانية ، ورشة عمل خاصة للفنانة الفرنسية ماري الفجر ، على أساس منهج من التقنيات المعاصرة مع الرقص التقليدي المصرية . سوف تقوم ماري بتدريس مادة فريدة من نوعها على مدى 4 جلسات لمدة 2 ساعة ، تقوم بخلط الرقص المصري التقليدي مع النهج المعاصر بما في ذلك (الجسم العقل الوسيط) BMC. سوف تجرى يوم الخميس 22 و الجمعة 23 أكتوبر، الخميس 29 و الجمعة 30 أكتوبر، 07:00 حتي 09:00 . للتسجيل في الحال، اتصل بنا على 034835355 كما أن هناك عدد محدود من الأماكن المتاحة .

 

جماليات الرقص في مصر الرقص في مصر هو مزيج حيوي من الحركة والجماليات على أساس تقليد قوي يقترن التأثيرات العربية والإفريقية الثقافية الغنية. تراث الرقص في مصر هي فريدة من نوعها و أشكال التعبير الثقافي التقليدي خاص . في الوقت نفسه أنها واحدة من أكثر اللغات الرقص العالمية . تعتبر مصر واحدة من أهم المصادر الوفيرة للإلهام لراقصات اليوم .

 خصائص جماليات الرقص في مصر هي:> مثالية العمود الفقري و المحاذاة يسماح باليونة > المركز القوي الذي يبدأ دائري ، متدفق دون انقطاع الحركة> أنماط إيقاعية معقدة من خلال الجسم كله> عناصر قوية من الارتجال الحر مع الموسيقى>  حركة العمود الفقري، والذراع تشكيل لغة الجسد كله> التي تعبر عن المشاعر بطريقة مجردةوتساهم هذه الخصائص ليشعر العالم لغة الرقص من مصر و تسمح لل حرية والتحرر من الجسم البشري في حدود الانضباط القوي .يمكن للجميع الاستفادة 

الأشكال الحديثة والتقليدية من الرقص المصري تجد المزيد والمزيد من الأتباع في الغرب بين الهواة الصغار والكبار ، والمهنيين.

هذا النموذج الرقص هو أسلوب شامل للمساعدة في تحسين الوعي الجسم و الموقف. فهو يقوي الجسم كله – الذراعين والساقين و الجذع . من خلال مساعدتك على التنفس بعمق أكثر ، والتوترات تذوب .والطاقة يمكن أن تتدفق بحرية أكبر على طول العمود الفقري . في نواح كثيرة، و هذا النوع من الرقص له تأثير إيجابي على دولتنا من العقل ، لدينا فهم الثقافات الأخرى و حياتنا بشكل عام . يمكن لأي شخص أن يفعل ذلك!